2 x PROSJEKTSTØTTER TIL INNKJØPS- OG LAGERSTYRINGSSYSTEM

Centerpoint søker 2 prosjektstøtter til et spennende oppdrag for en av våre kunder-

Kunden søker støtte til gjennomføring av et prosjekt som skal erstatte dagens løsning for innkjøp- og lagerstyring. kunden vil stille med følgende prosjektressurser i tillegg til støtten ønsket gjennom denne utlysningen:

  • Hovedprosjektleder

  • Innkjøpsrådgiver og evt. juridisk bistand

  • Domenearkitekt

  • Fagressurser fra linjen

Oppsummert skal implementeringen av løsningen bidra til å realisere følgende overordnede effektmål:

  • Ett felles lagersystem

  • Muliggjøre at bruker kan gjennomføre bestilling av materiell direkte fra lager

  • Muliggjøre effektiv deling av materiell på tvers av organisasjonen

  • Sikre helhetlig systemstøtte som bidrar til gjenbruk av data i verdikjeden

  • Økt grad av elektroniske løsninger som reduserer manuelt arbeid og effektiviserer materiellhåndtering

  • Sikre brukervennlig oversikt over lagerført materiell

  • Sikre entydig materiellhåndtering i henhold til lover og regelverk

  • Muliggjøre måling av produktivitet ved å sikre at riktig materialforbruk blir registrert på riktig prosjekt/aktivitet

  • Sikre at kundens balanse gjenspeiler korrekte lagerførte verdier

  • Understøtte kjerneprosessene hos kunden

Rolle 1: Prosjektstøtte (senior-rolle)

Arbeidsoppgaver:

  • Bistå hovedprosjektleder gjennom prosjektets ulike faser.

  • Koordinere teamets produksjon av dokumentasjon.

  • Bistå prosjektarkitekt med å gjennomføre nødvendig beslutninger.

  • Prosessdriver og fasilitator.

  • Bistå i utarbeidelse av beslutningsunderlag.

  • Lede workshops og mindre analyser.

Kompetansekrav:

  • Systemkompetanse innenfor innkjøps- og lagerstyringssystemer.

  • Utdannelse på universitets-/høyskolenivå innenfor IT.

  • Erfaring med endringsledelse.

  • Beherske norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.

  • Erfaring som prosjektleder.

  • Sertifiseringer i IT-prosjektledelse (for eksempel PRINCE2/PMP).

  • Erfaring med implementering av innkjøps- og lagerstyringssystemer. · Kompetanse på systemnivå innenfor CRM løsninger.


Rolle 2: Prosjektstøtte (junior-rolle)

Arbeidsoppgaver:

  • Bistå prosjektledelsen med nødvendige oppgaver for å sikre fremdrift og leveranser.

  • Bistå i utarbeidelse av dokumentasjon.

  • Bistå i utarbeidelse av beslutningsunderlag.

  • Lede mindre arbeidsgrupper.

Kompetansekrav:

  • Kompetanse innen MS Office-pakken.

  • Utdannelse på universitets-/høyskolenivå.

  • Noe erfaring med prosjektarbeid og metodikk.

  • Beherske norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.

  • Kompetanse innen IT-prosjektledelse (for eksempel Prince2).

  • Kompetanse innen innkjøps- og lagerstyringsprosesser.

  • Erfaring med prosessutarbeidelse.

Personlige egenskaper (felles):

  • Strukturert, nøyaktig og har analytiske egenskaper

  • Arbeider selvstendig og tar ansvar

  • Målrettet og resultatorientert for å få sluttført oppgaver og leveranser

  • Faglig engasjert, med evne til å omsette teori til gode praktiske tilnærminger

  • Gode samarbeidsevner og evner å ha god dialog med fagansvarlige så vel som avdelingsledelse for å sikre god kommunikasjon og korrekt fremstilling av aktuelle temaer

Detaljer:

  • Sted: Oslo

  • Oppstart: Januar 2019

  • Stillingsandel: 100%,

  • Varighet: 1 år, opsjon 6 mnd av gangen (maksimalt 3 år)

  • Søknadsfrist: 17.01.2019

SØKE PÅ STILLINGEN?

Ta kontakt med Carl Grimwade på 22 47 94 19 eller carl@centerpoint.no for å søke eller få mer informasjon om oppdraget.