BYGGELEDER BYGG

Vi søker etter dyktig Byggeleder med erfaring fra bygg til en norsk offentlig byggherre innen samferdsel.

Denne rollene innebærer oppfølging av noen av kundens viktigste prosjekter fremover. Som byggeleder vil du inngå i et team av kompetente prosjektressurser. Du vil være tett på der ting skjer, og bli involvert i mange deler av prosjektet. Vi ser etter deg som trives med å jobbe tverrfaglig, samhandle med interne og eksterne aktører, og er en pådriver for å løse problemer.

Prosjektet skal oppføre et midlertidig bygg som skal inneholde nytt verksted. Prosjektet er ferdig prosjektert og prosessen med kontrahering av entreprenører i gang. Tomten er ferdig planert, og bygget skal settes opp i tilknytning til eksisterende virksomhet. Senere vil det kunne komme en full utbygging på tomten. Dette er et stort prosjekt som vil ha en lang horisont med antatt byggestart i Q3 2025.

I tillegg skal prosjektet skal klargjøre en annen tomt for bussdrift i god tid før oppstart av ny busskontrakt i juni 2025. Prosjektet har ansvaret for å rive et eksisterende bygg, planere ut eiendom slik at den tilpasses naboeiendommene, samt bygge opp en hensiktsmessig overbygging og dekke for bussparkering. Det må påregnes noe koordinering av andre infrastrukturtiltak i grunnen med fremtidig bussoperatør. Pågående arbeider er kontrahering av rivearbeider og grunnundersøkelser. Anleggsarbeidene gjennomføres i perioden august til november 2024, mens rivearbeidene gjennomføres i april og mai 2024.

Arbeidsopppgaver

  • Hovedansvarlig for oppfølging av alle arbeider ute på byggeplassen

  • Delta på utarbeidelse av tilbudsdokumenter og kontrakt

  • Følge opp, og eventuelt utarbeide, verifikasjons- og valideringsplaner og kontrollplaner

  • Bistå i oppfølging SHA/HMS på byggeplassen

  • Kvalitetssikring og håndtering av FDV-dokumentasjon på relevante områder

  • Besvare tekniske avklaringer og krav på relevante områder

  • Avklaringer og oppfølging av tekniske og praktiske forhold mellom prosjektet og kundens linje- og driftsorganisasjon

Krav til kompetanse

  • Utdannelse som ingeniør eller teknisk fagskole innenfor byggfaget

  • God kontraktforståelse- og erfaring

  • God erfaring fra praktisk oppfølging ute i felt

  • Beherske norsk flytende, både skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

  • Metodisk og systematisk

  • Gode samarbeids- og koordineringsevner

  • Fleksibel og løsningsorientert

  • Tenker helhetlig og ser sammenhenger

Om oppdraget

  • Sted: Oslo

  • Oppstart: 1. april 2024

  • Varighet: 31.12.2025 med mulighet for forlengelse

  • Søknadsfrist: Snarest innen 10. mars 2024.

  • Om du ønsker å søke på stillingen, ta kontakt med; Peder Wandem, peder@centerpoint.no / 932 04 928